Alla inlägg under oktober 2009

Av Johanna - 7 oktober 2009 22:36

Tiden går fort ibland. Efter att Emmad familj hade varit här så satt jag, Emma och Tobbe och prata om allt och ingeting. Och de var varit hur trevligt som helst. Vi ska snart kolla på en film och sen blir de till att sova. Jag ska jobba i morgon och känner inte för de alls. Men jag måste ju det för att få in pengar. Men jag vill inte!!! :(   

Av Johanna - 7 oktober 2009 19:59

Sitter och kollar lite på tv, kollar på halv åtta hos mej ungefär. De är 4 kända norskar som lagar mat. De är lite bättre än halv åtta hos mej. Emmas mamma, pappa och syster kommer snart och ska fika för att Emma har fyllt år. Då ska dom gratta henne. Min mormor fyller 52 år i dag :) Har skicka ett sms till henne ochsagt grattis. Hoppas att Emmas familj kommer snart så kan vi fika och dom går snart. Så kan jag duscha och lägga mej sen :) Jag är otroligt trött ikväll. De känns att de är mörkare på kvällarna.

Av Johanna - 7 oktober 2009 16:30

Nu håller jag och Emma på att laga mat. De blir äkta potatismos och panneradetorskar. De kommer nog att bli gott. Jag har kolla lite på jobb i dag. Men jag hitta inge. Jag får ta och kolla lite mer på fredag när jag är ledig. Jag har redan 3 jobb men de är bara vikarie jobb. Så de skulle vara skönt med ett fast jobb i ställe för 3 vikarie jobb. Men men får väl de hur de blir. Nä nu ska jag forsätta med matlagningen.

Av Johanna - 7 oktober 2009 12:43

Hej på er, i dag är jag ledig :) men jag vet inte riktigt vad jag ska göra i dag. De är otroligt fint väder i dag så ska nog gå ut på en promenad. De skulle faktiskt vara skönt. Jag har varit in på kanal 5 hemsida och kolla på någe porgram och Bert Karlsson var med där. De var faktiskt lite roligt att kolla på :) Nä nu ska jag hitta på något :)

Av Johanna - 6 oktober 2009 22:27

Juste glömnde bort att min mamma fyller år i dag. Så jag skrev ett mail till henne. Föra året glömnde jag bort att hon fyllde år. Jag kom på de några dagar efter som hon hade fyllt år, fick ringa och säga förlåt att jag inte hade hört av mej och sagt grattis. Hon sa att de inte gjorde något för att hon inte fyllde jämt. Men de spellar ju ingen roll vad man fyller år hon är ju ändå min mamma.  Då hade jag dåligt samvete iallafall. Grattis lilla mamma på 42 års dagen. Kram på dej.  

Av Johanna - 6 oktober 2009 22:19

Är opera bra elr dåligt? På jobbet i dag fick jag lyssna på opera med dom äldre och jag tycker de var inte bra. Men de som var lite bra var att dom gjorde de som att satt ihop. Men dom äldre tyckte de verkligen var jättebra och dom var så glada efter de var de ända som pratades efter. Jag glädjer mej mycket med dom för att dom får inte vara med så mycket. De är roligt för dom att de händer något på ibland iställe för att göra de samma varje dag.

När jag kom hem var Emma, Tobbe, Ia och Richard här. Emma och Tobbe åt mat. Då blev jag lite småt sur. FÖr att dom viste att jag sluta 18.30 Då kan man ju faktiskt höra av sig och höra vill du mä ha mat? Då kan vi vänta tills du kommer hem så kan vi äta tillsammans. Men de hade dom inte gjort så jag fick laga mat de första jag gjorde. Och så dicka jag. De var ett stort berg med disk. Så jag laga mat och diska sammtisigt :) Inte dåligt för mej :) Men jag gjorde bara köttbullar och pullvermos. Så de gick ju snabbt. Jag är otroligt tött i dag vet inte vad de är med mej. Ska snart gå och lägga mej iallafall. Godnatt mina små troll.

Av Johanna - 6 oktober 2009 12:51

Jag sitter i soffan och är klar för att gå till jobbet. När jag vakna i dag då gick jag och duscha och åt frukost sen de var otroligt skönt. Jag funderar på att driva min tid men boken som jag håller på och läser. De handlar om en tjej som åker till afrika med sin kille och hon blir kvar i afrika utan sin kille. Dom gör slut. Hon stannar kvar för att hon blir kär i en massaj. Så hon gör all för att stanna kvar för hans skull och hitta honom igen. De är riktigt bra. De finns 3 böker. Och de finns en film jag har sett den men de känns som att de inte är samma historia. Jag tycker första boken verkar vara bra men jag har inte så mycket tid att läsa. Kommer nog aldrig att läsa klart alla bökerna. Eller jo de kanse jag har gjort när jag är 67 år :) Nä ska passa på nu och läsa lite innan jobbet.

Av Johanna - 5 oktober 2009 19:31

Har ont i huvudet, men funderar på att sova snart. De har gått rätt så nra på jobbet i dag. Jag kom 5 elr 10 min sent. Jag vakna av att kl var 6.40 då var de bara att gå upp och gå till bussen. Jag skulle inte jobba i morgon men fick förfrågning om jag kunde jobba i 3 timmar i morgon för att dom äldre ska på någon konsert så jag ska ja de kan jag göra. Sen fick jag veta att de var opera. Hon som fråga mej detta sa sen, du tycker väl om opera? Jag: nä de gör jag inte :) Men jag kan jobba ändå. Men får väl se hur roligt de blir i morgon. Innan jag ska sova ska jag kolla på ensam mamma söker. Men jag gillar inte henne som är från karlskoga. Jag tycker hon är en fjortis.

Jaja men vi hörs kanse lite senare elr mer i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards