Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

De går aldrig som man vill

Av Johanna - 13 juli 2010 14:19

Jaha då var de en ny vecka igen. Förra veckan jobba jag bara og ikke så mye mer. Elr jeg var ute og sola lite med Sara. Har blivit lite brun men vill bli mer brun :) Jag såg ett porgam på mtv om skönhet, dom var i thailand. För att som skulle känna sig vakra så skulle man vara blek för att de betyder att om man är brun är man ute mycke og jobbar men om man är blek är man inne mycke. Dom har till och med produker som gör att hyde ska bli ljusare. Och dom prata med en kvinna som har andvändt sånna produker och har haft sönder sin hy nu. Hon var en sångare och hon hade en man men han lämna henne för att hennes hud inte var som dom träffades. När jag såg de kom de några tårar. Usch, tänk att få en sån kille som bara tänker på utseendet.

Jag har ju ordna att vi på jobbet som jobbar extra ska träffas i dag och grilla i en park & spela kubb men de blir de inge för att de rengnar. Men har sicka ett sms om att vi ska träffas utanför oslo city, blir att gå till en restaurang elr cafe. Får hoppas att alla som har tacka ja kommer ändå. Tror vi blir 7-9 st.

Igår vid 00.00 börjar de att blikstra och oska. Trodde verkligen att huset skulle falla ihop. De var ett jävla väder inatt. Jeg var så otroligt redd at jeg viste ikke vad jeg skulle göre, Emma gjorde de inte bättre. Hon var mer redd än vad jeg var. Hon till och med väckte sin pojkvän som låg & sov. Han sa bara ta de lungt försök att sova, sen somna han om :) De tycker jag var lite roligt. För att Emma ville ju ha tröst men han ville ikke ge henne de :)  Men när jag gick jag la med så somna jag nästan på engång. Men de vädret kommer jag aldrig komma ihåg.

Jag jobba igår och så kommer chefen till mej och säger jag vill prata med deg. Herregud vad har jag gjort nu? Följer efter henne, sätter oss ner så börjar hon og prata. Ja hur tycker du att de går og jobba här? Jo, jag tycker att de går jättebra. Hon ville bara höra hur jag trivs och lite sånt. Men gud trodde att jag hade gjort någe när hon kommer sån och vill prata med mej. Men de tror jag alltid. De spelar ingen roll vem de är. När någon säger att jag vill prata med dej. Vad har jag gjort nu? Vad har hänt nu? Vem är de som är på sjukhuset? Massa såna fråger dycker upp i mitt huvud. Och den fick jag ledig på i morgon :) Så börja jag prata om att jag ska vara ledig vecka 33. Gissa vad chefen säger till mej då? Va ska du vara ledig den veckan? Så nu kommer jag troligen inte få vara ledig den vekan som jag har planera att jag ska åka hem till sverige och vara med familjen min. Blir så trött på min chef. Men får väl se vad som händer med de.

Nä nu måste jag göra mej iordnig för ikväll. Ska ta med meg kameran. Så de kanse kommer upp bilder, hur mysigt vihade de :)


Love J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 24 november 2010 16:01

Nu har de blivit mörkt igen, dagarna gå så fort. De snöar lite här men de är inget som vill stanna kvar. Känns som att den är där bara för syn skull :) Men nån dag kommer den väl vilja stanna. Efter tränningen igår så gick jag och köpte en pressent...

Av Johanna - 23 november 2010 11:52

De händer inte så mycket för min del. I dag är jag ledig från jobbet. Ska till gymet vid 16.00. Hon jag trännar med ville att vi ska på spinning i dag. Så snäll som jag är ställer jag upp. Jag har varit med på den engång tidigare. De är väl inte dire...

Av Johanna - 12 november 2010 21:16

Bara jobbar och jobbar, men de är otroligt bra med pengar :) I november så är de bara halv skatt, vet inte varför men de tycker jag om :) Jag får lön den 27 november och sen får jag den 15 december :) Tror norge vill att man ska köpa mycke julklappar...

Av Johanna - 7 november 2010 13:01

Igår var de en intressant dag. De börja med att jag vakna vid 7 och kl 8 gick jag upp. Åt frukost och gjorde mej i ordning för att åka till jobbet och lämna baguetter. Sara som jag bor med jobbar på en lunch restaurang och varje fredag kommer hon med...

Av Johanna - 4 november 2010 11:15

Ibland är de hellt otroligt vad man orkar. Jag såg i min kalender för några dagar sen och insåg att jag har jobba 14 dagar och varit ledig 1 dag. Dom senaste dagarna på jobbet har jag varit lite små kort mor alla och irriterad på alla som har kommit ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards