Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Vad gör du uppe nu?

Av Johanna - 5 januari 2010 03:35

Vad gör du uppe nu? Så skulle pappa ha sagt till mej om han märkte om jag var uppe nu. Men vilken tur jag har som inte bor hemma längre, har inte gjort de sen några år. Kl är 03.37, jag är uppe nu för att jag ska jobba senare i dag. Jag ska på upplärning på jobbet på natt. Då börjar jag kl 21.45 och slutar 7.45 Så tänkte att jag är vaken i natt så kan jag vila/sova under dagen.

Juste, jag var till jobbe i dag för att prata med chefen. När hon såg mej så blev hon glad och sa: jag tänkte precis ringa dej. Vi prata om vad som hände på julafton och chefen skulle ha ett möte med den som drack. Så får se hur de kommer att vara nu på jobbet om man vågar ta sig dit. Men de hoppas jag att jag kan göra. Jag var ju faktiskt tvungen att såga i från till chefen att de var alkohol inblandat på jobb. Man ska inte dricka på jobbet, speciellt inte vi för att vi har ju andra människors liv på oss. Om vi gör någe som påverkar dom på ett inte posetivt sett så är de vi som får skit för de. Men men får se vad som händer dom närmaste dagarna och veckan å hur de slutar med allt.

Jag skulle vilja gå och lägga mej nu men jag ska väcka Emma kl 5.15 om hon inte redan är uppe. Hennse första alarm börjar att ringa om 15 min. Hon var så rädd för att inte komma upp så jag sa att jag kan kolla så att hon är vaken om jag är fortfarande upp. Men de är ju inte så långt tid kvar tills hon ska upp så jag kan vänta lite till. Emma kom hem i dag. De var riktigt skönt att ha någon att prata med igen :) Vi har suttit mycket i köket och paratat om hur de har varit och hon har uppdatera mej om vad som händer i Sverige. Men de var inge speciellt. Nästan som de gammla vanliga. Snart ska jag försöka att ta mej till Sverige för att operera bort en visdomstand. Den som jag har problem med är att den har växt åt sidan och fastna i en annan tand. Tänderna ska ju växa rakt upp men inte på mej. Jag har alltid haft problem med mina visdomständer. En gång var de så illa att jag var uppsvullen och fick ringa akut en tandläkare. Kommer ihåg att de var en lördag för att jag skulle ut på krogen förförsta gången men de fick vänta så klart. Men kommer ihåg att jag ville så gärna ut med mina kompisar och ha roligt. Nä nu ska jag sluta skriva för den här gången. Men kommer väl tillbaka om några timmar igen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 24 november 2010 16:01

Nu har de blivit mörkt igen, dagarna gå så fort. De snöar lite här men de är inget som vill stanna kvar. Känns som att den är där bara för syn skull :) Men nån dag kommer den väl vilja stanna. Efter tränningen igår så gick jag och köpte en pressent...

Av Johanna - 23 november 2010 11:52

De händer inte så mycket för min del. I dag är jag ledig från jobbet. Ska till gymet vid 16.00. Hon jag trännar med ville att vi ska på spinning i dag. Så snäll som jag är ställer jag upp. Jag har varit med på den engång tidigare. De är väl inte dire...

Av Johanna - 12 november 2010 21:16

Bara jobbar och jobbar, men de är otroligt bra med pengar :) I november så är de bara halv skatt, vet inte varför men de tycker jag om :) Jag får lön den 27 november och sen får jag den 15 december :) Tror norge vill att man ska köpa mycke julklappar...

Av Johanna - 7 november 2010 13:01

Igår var de en intressant dag. De börja med att jag vakna vid 7 och kl 8 gick jag upp. Åt frukost och gjorde mej i ordning för att åka till jobbet och lämna baguetter. Sara som jag bor med jobbar på en lunch restaurang och varje fredag kommer hon med...

Av Johanna - 4 november 2010 11:15

Ibland är de hellt otroligt vad man orkar. Jag såg i min kalender för några dagar sen och insåg att jag har jobba 14 dagar och varit ledig 1 dag. Dom senaste dagarna på jobbet har jag varit lite små kort mor alla och irriterad på alla som har kommit ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards